100. sayıda 32 yaşında
ISSN: 977-1300-2740-100
Sayı : 100 Dönem : Güz 2006
YKY İnternet Satış Fiyatı
Siparişiniz en geç 2 iş günü içerisinde kargoya teslim edilir.
100. sayıda 32 yaşında
Sanat Dünyamız 100
Güz 2006
Sanat Dünyamız’a buradan abone olabilirsiniz.
ÖNSÖZ
Raşit Çavaş
EDİTÖRDEN
YALILAR
Sedad H. Eldem - Boğaziçi Yalıları
SANAT TARİHİ
Semavi Eyice - Türk Sanatında Şebekeler / Parmaklıklar
KÂĞIT OYMACILIĞI
Filiz Çağman - XV. Yüzyıl Kâğıt Oymacılık (Kaat’ı) Eserleri
MİNYATÜR
Suut Kemal Yetkin - Bir Buluşun Öyküsü / Lütfü Abdullah ve Siyer-i Nebi
TÜRK RESMİ
Nurullah Berk - Çağdaş Primitifler
FOTOĞRAF
Vedat Nedim Tör - Türkiye’de Fotoğraf Sanatı ve Bir Anı
RESSAM
Taha Toros - İlk Kadın Ressamlarımız / Mihri Müşfik
SANAT TARİHİ
İlban Öz - Topkapı Sarayı Zülüflü Baltacılar Ocağı
KÛFİ YAZI
Ali Alparslan - İslâm Yazı Çeşitleri: 1- Kûfî
MÜZE
H. Örcün Barışta - Özel Müzelerimiz ve Koleksiyonlarımız: Sadberk Hanım Müzesi’ndeki Türk İşlemeleri
ŞAİR-RESİM
Sezer Tansuğ - Munis İddiasızlıklarıyla Oktay Rifat’ın Resimleri
SÖYLEŞİ
Prof. Abdullah Kuran: “Rönesans Döneminde İstanbul ile Roma, Floransa ile Bursa arasında yakın etkileşim oldu.”
HEYKELTRAŞ
Pınar Bolel - Türkiye’nin İlk Kadın Heykeltraşı: Nermin Farukî
GRAFİK TASARIM
Turgut Çeviker - Modern Türk Grafik Sanatının Öncüsü: İhap Hulusi Görey
OPERET
Gökhan Akçura - Bir Opera Sahnesinin Yarattığı Operet
SOYUT RESİM
Sezer Tansuğ - Türk Resminde Figürsüz Soyutlamanın Dünü Bugünü
SOYUT RESİM
Güven Turan - Soyut Resmin İzinde
SAHNE TASARIMI
Mehmet Ergüven - Sahne Tasarımı Üzerine
MÜZİK-TİYATRO
Cevat Çapan - Musiki Aşkı Besliyorsa Eğer
ESTETİK
Ahmet Cemal - Estetiğin Güncelliği
MÜZE
Sezer Tansuğ - Müze Kurmak
MELANKOLİ
Julia Kristeva - Kara Güneş (Depresyon ve Melankoli)
RESSAM
Sevin Okyay - Edward Hopper: Ya Tenha, Ya Yalnız
YEMEK-RESİM
Güven Turan - Gözle Yemek... Gözle İçmek...
ÇİZGİ ROMAN
Domenico Denaro - Tex: Düşünceler ve Grafik Kaynaklar
HEYKELTRAŞ
Alberto Giacometti - Düş, Sfenks ve T’nin Ölümü
YOLCULUK
Uğur Kökden - Yaşam, Bir Yolculuk!
ÇAĞDAŞ SANAT
Nancy Atakan - Rauschenberg’den Hatoum’a...
SÖZLÜKÇE
Hulki Aktunç - “Ay Gördüm Allah” ya da Ay ve Aylar Üzerine Sözlükçe
BİZANS
Cyril Mango - Bizans’ın Bıraktığı İzler...
MATRÂKÇÎ NASÛH
Metin And - Bir Renaissance Hezâr-fenni: Matrâkçî Nasûh
LEVNÎ
Gül İrepoğlu - Lâle Devri’nin “Çelebi” Nakkaşı: Levnî
SÖYLEŞİ
Münir Göle, Jean Starobinski - Starobinski’yle Doğaçlama
AMERİKAN RESMİ
İlhan Mimaroğlu - Whitney’de Amerikan İşi Yüzyıl
DUCHAMP
Canan Beykal - Büyük Cam Üzerine Yazı
SİNEMA
İsmail Ertürk - Sinemadaki Gölgenin Kaynağı Nerede?– Alman Dışavurumcu Sinemasında Aydınlatma ve Gölge Oyunları
ARKEOLOJİ
Gül Pulhan - Tanrı Kamış’ın Fırat’taki Limanı: Karkamış
MİMARİ
Uğur Tanyeli - Mahremiyet ve Konforun Tarihi: Türkiye’de Oda (15.-20. Yüzyıllar)
PICASSO
Rosalind Krauss - Picasso Adına
SÖYLEŞİ
Necmi Sönmez - Georg Baselitz: “Benim sanatsal ilgim resim sanatına odaklı; hangi döneme, hangi ekole ait olduğu, hangi içeriğe sahip olduğu fark etmez; tüm resimler benim için birer modeldir.”
FOTOĞRAF
Nazif Topçuoğlu - Fotoğrafçılık Masalları: Görülmeyen Negatifin Esrarı
DANS-RESİM
Zeynep İnankur - Resimde Dans
ATÖLYEDEN
Sadik Karamustafa - Gülsün Karamustafa için Defter
LE CORBUSIER
Bülent Tanju - Charles-Edouard Jeanneret’nin Doğu’ya Yolculuğu
CUMHURİYET-SANAT
Nilüfer Öndin - Cumhuriyet’in Kültür Politikası ve Sanat
BİLİM-SANAT
Armağan Ekici - Bilim ve Sanat: Aklın Halleri
RÜZGÂR GÜLÜ
Selahattin Özpalabiyiklar - What the Hell is Art?
PICASSO-WARBURG
Carlo Ginzburg - Egzotizmin Ötesinde: Picasso ve Warburg
SANAT KURAMI
Hubert Damisch - Göstergebilim ve İkonografi
SCHÖNBERG
Mehmet Nemutlu - Schönberg’in Üç Cümlesi
SÖYLEŞİ
Ali Akay - Hubert Damisch: “Beni ilgilendiren sanat tarihi değil, sanat üstüne neyin sorgulanacağı.”
YAPIT OKUMASI
Ahmet Kâmil Gören - Lifij’in Bohem Bir Kimlik Olarak Kendi Portresi
SÖYLEŞİ
Levent Çalikoğlu - Sarkis: “Bir yapıttan başka bir yapıta, benim yarattığım bir yapıtla başka kültürlere ait yapıt(lar)a seyahatler son 20 yıllık çalışmalarımın özüdür.”
BİENAL
Evrim Altuğ - Gerçekliğin Kurusıkı Mermileriyle Bir Ütopya ve Distopya Tatbikatı: 9B
SERGİ
Burcu Pelvanoğlu - “Kesişen Zamanlar”ı Okuyabilmek / Zaman’ı Kesiştirebilmek